Home / Agenda / Training Gebruikersonderzoek opzetten: ken je klant!
Training Gebruikersonderzoek opzetten: ken je klant!
Datum
14-09-2018

Omschrijving

Wil jij leren hoe je echt je klant begrijpt en kent?

In deze training leggen we verschillende methodes uit om gebruikersonderzoek uit te voeren. Door gebruikersonderzoek te doen, kom je als bedrijf te weten wat er speelt bij je klanten/ gebruikers zodat je gericht verbeteringen kunt uitvoeren. In de training wordt kort gekeken naar het nut van gebruikersonderzoek, maar gaan we vooral veel aan de slag met verschillende methoden om gebruikersonderzoek uit te voeren.



Extra informatie

Wat leer je in deze training?

Om tot een duidelijk beeld te komen waar de behoeftes van je gebruikers liggen, heb je een goed (gebruikers)onderzoek nodig. Daarom leggen we in deze training een aantal methodes uit voor zowel kwantitatief, als kwalitatief gebruikersonderzoek. We leggen de voor- en nadelen van de verschillende methoden uit en laten zien hoe we dit bij GriDD aanpakken, uitvoeren, de resultaten analyseren en uitwerken tot een overzicht met verbeteringen. De volgende methodes worden behandeld tijdens de training:

- (Online) enquête (kwantitatief)
- Top task analyse (kwantitatief)
- Gebruikersinterview (kwalitatief)
- Gebruikerstest (kwalitatief)

Na afloop van de workshop:
- Kun je zelf een gebruikersonderzoek uitvoeren met één van de aangereikte methodes.
- Weet je waar je op moet letten bij het opzetten en uitvoeren van een onderzoek en bij het analyseren van de resultaten.
- Weet je welke methode voor welke situatie/vraag het beste werkt.

Voor wie is deze workshop bedoeld?

De training is interessant voor medewerkers van middelgrote tot grote bedrijven of voor startups die zich begeven in de digital, marcom en IT sector. Voor de beginnende bedrijven geeft deze training juiste handvaten om in een relatief vroeg traject goed naar de behoefte van je doelgroep te luisteren en te kijken met de juiste methodes. Om zo juiste ontwikkelingen door te voeren tijdens de begin fase van de ontwikkelingen van een product of service.

Terwijl het voor de medewerkers van middelgrote tot grote bedrijven vooral interessant is om door middel van de methodes in deze training (meer) inzicht te verzamelen in hun doelgroep/klanten, zodat ze gericht verbeteringen kunnen doorvoeren.

Eigenlijk is deze training relevant voor iedereen die werkt aan het verbeteren van producten en services voor de klant.

Onze ervaring

GriDD voert al jaren gebruikersonderzoek uit voor zowel grote, als kleine bedrijven zoals bijvoorbeeld Philips Lighting, NXP, Atmel semiconductors en Universiteit Twente. Bij veel van onze klanten voeren wij gebruikersonderzoek uit en blijven we vervolgens betrokken om de stem van de gebruiker te vertegenwoordigen.

Praktische informatie
- De workshop duurt een dag.
- De investering is €449,- per persoon, exclusief BTW en inclusief koffie, thee en wat lekkers.
- Na afloop ontvang je een certificaat van deelname.

Inschrijven
Lees meer informatie of schrijf je in via onze website: gridd.nl/academy/training-gebruikersonderzoek

Andere data en locatie
Deze training vindt regelmatig plaats. Data zijn in overleg met de deelnemers. Ook is het mogelijk om een training inhouse bij jouw organisatie te organiseren, dus neem vooral contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Onze trainingen vinden plaats in Utrecht of Enschede. Beide locaties zijn goed bereikbaar met de auto en het openbaar vervoer.

 



Aanmeldlink
https://www.gridd.nl/academy/training-gebruikersonderzoek/

Aangemeld door: Nicky Meijer van Gridd