Home / Nieuws / Algemeen / 2017 was recordjaar voor Simon-Kucher & Partners
Nieuws

2017 was recordjaar voor Simon-Kucher & Partners

2017 was recordjaar voor Simon-Kucher & Partners

13 februari 2018 - Strategie- en marketingconsultant Simon-Kucher & Partners is in 2017 sterk gegroeid. De Nederlandse vestiging droeg hier met 28 procent omzetgroei stevig aan bij.

2017 was recordjaar voor Simon-Kucher & Partners

De wereldwijde omzet van Simon-Kucher is gegroeid tot 250 miljoen euro. Het is voor het eerst dat de van oorsprong Duitse consultant zo’n hoge omzet weet te realiseren. Belangrijkste aanjager van de groei is de mondialisering van sales en pricing in combinatie met de digitale transformatie. Die zorgt binnen de sectoren Software/Internet/Media, Financial Services en Consumer Goods/Retail voor extra vraag naar consultants. Dat zegt Onno Oldeman, managing director bij Simon-Kucher & Partners Nederland. “Veel bedrijven ervaren dat digitalisatie de huidige  businessmodellen op zijn kop zet. Wat op zijn beurt resulteert in een groeiende vraag naar strategisch advies.”

Goede start

Exacte omzet- en winstcijfers van de Nederlandse vestiging publiceert Simon-Kucher niet. Toch verwacht directeur Arjen Brasz ook het komende jaar weer goede resultaten, zegt hij in gesprek met Management & Consulting. “De start van een jaar is cruciaal en dat ziet er goed uit. De vraag naar onze expertise is weer toegenomen. We verwachten net zulke hoge groeicijfers als het voorgaande jaar, waarbij de Nederlandse omzet altijd iets hoger is dan de internationale omzet. Wat betreft werknemers zitten we nu op 40 man personeel. Ook daarin groeien we, gemiddeld zo’n 20 procent per jaar.”

Internationale expansie

Naast Nederland wisten ook de kantoren in de Scandinavische landen en het Verenigd Koninkrijk goede resultaten neer te zetten. Wereldwijd ziet het advieskantoor vooral de vestigingen in Latijns-Amerika en Azië groeien. Ook voor 2018 voorziet het kantoor sterke groei. De streefomzet bedraagt 300 miljoen euro, Simon-Kucher wil wereldwijd 300 nieuwe werknemers aannemen en er worden nieuwe kantoren geopend in Chicago, Shanghai, Mexico-Stad en Caïro. Belangrijkste groeifactor blijft volgens Oldeman de digitalisering en commerciële verzilvering daarvan. “Tot nu toe hebben bedrijven digitalisatie voornamelijk benaderd met betrekking tot technologie, IT en technische haalbaarheid. Zij zullen zich meer moeten gaan richten op het leveren van klantwaarde en verdienmodellen van innovatieve digitale producten en aankoopprocessen.”