Home / Nieuws / Algemeen / Accenture stijgt plekjes op ranglijst waardevolle merken
Nieuws

Accenture stijgt plekjes op ranglijst waardevolle merken

Accenture stijgt plekjes op ranglijst waardevolle merken

19 juni 2019 - In de lijst met meest waardevolle merken ter wereld is consultancyreus Accenture vier plekken gestegen naar plaats 28. Amazon is voor het eerst het meest waardevolle merk ter wereld, gevolgd door Apple en Google.

Accenture stijgt plekjes op ranglijst waardevolle merken

De merkwaarde van Accenture bedraagt volgens onderzoeksbureau Kantar Millward Brown ruim 39 miljard dollar. Een stijging van 16 procent ten opzichte van vorig jaar toen de waarde werd geschat op 33 miljard dollar. Nog steeds een schijntje vergeleken met de 315 miljard dollar die lijstaanvoerder Amazon waard is. Apple en Google – de vorige lijstaanvoerder –  zijn beiden ongeveer 309 miljard euro waard.

Alleen Accenture

Merken in de buurt van Accenture staat genoteerd zijn China Mobile, ICBC en PayPal. In de Brandz Top 100 Most Valuable Global Brands 2019 staan, net zoals voorgaande jaren, naast Accenture geen andere consultancyfirma’s.

Wisselingen

De ranglijst van Kantar Millward Brown wordt jaarlijks gepubliceerd en bevat de honderd meest waardevolle merken ter wereld. De afgelopen jaren wisselen de grote techmerken stuivertje. Tijdens de eerste ranglijst in 2004 stond Microsoft bovenaan.