• Mediawerf
  • Management & Consulting
  • Goed Bestuur & Toezicht
  • HMR
  • Knowly
Home / Nieuws / Algemeen / FoodFix en 42Education winnen Ordina Public Challenge
Nieuws

FoodFix en 42Education winnen Ordina Public Challenge

FoodFix en 42Education winnen Ordina Public Challenge

31 oktober 2014 - De Ordina Public Challenge, een jaarlijkse wedstrijd voor innovatieve ideeƫn met maatschappelijke impact, is gewonnen door FoodFix en 42Education. De twee teams krijgen een ontwikkelbudget van het bureau om hun idee verder te brengen. Burgemeester Jan van Zanen van Utrecht overhandigde de prijzen.

FoodFix en 42Education winnen Ordina Public Challenge

FoodFix won de juryprijs en 42Education de publieksprijs. Tijdens de Ordina Open Innovatiedag, die gisteren plaatsvond, werden zij door de vakjury en het publiek als de beste teams geselecteerd. 

FoodFix maakt de match tussen supermarkten met voedseloverschotten en studenten met een beperkt budget. Het verzamelt de overschotten, zodat deze niet hoeven worden vernietigd. Studenten krijgen snel en makkelijk inzage in dit aanbod en kunnen voedsel bestellen tegen gunstige prijzen. 42Education biedt kinderen met leerafwijkingen, zoals dyslexie, ASD en ADHD, adaptieve onderwijsprogramma's en leerhulp op maat om inclusief onderwijs mogelijk te maken. Bij inclusief onderwijs gaan kinderen steeds meer naar een gewone basisschool.

Innovatieve ideeën

De Challenge is vorig jaar door Ordina gelanceerd als een jaarlijkse wedstrijd voor innovatieve ideeën met maatschappelijke impact in de Benelux. Als onderdeel van de wedstrijd biedt Ordina de innovators een podium voor hun idee en helpt hen vooruit om het idee tot realiteit te brengen. De twee beste teams innoveren gedurende een jaar samen met Ordina aan een duurzame oplossing in het publieke domein. Ordina stelt deze teams een ontwikkelbudget, kennis en haar netwerk in de publieke sector beschikbaar. Hierdoor krijgt het winnende idee een opstap om een duurzame verandering in de publieke sector teweeg brengen.

Stépan Breedveld, CEO Ordina, was zeer te spreken over het niveau van de finalisten en de aansprekende ideeën: "Zo'n finale is toch het uur van de waarheid. Dan moet je er als finalist staan en presteren. Het is ook verrassend om te zien welke enorme voortgang de startups in korte tijd hebben geboekt. Het enthousiasme van de teams tijdens deze Challenge was heel inspirerend.”