• Mediawerf
  • Management & Consulting
  • Goed Bestuur & Toezicht
  • HMR
  • Knowly
Home / Nieuws / Algemeen / Forse groei EY Advisory na overname VODW
Nieuws

Forse groei EY Advisory na overname VODW

Forse groei EY Advisory na overname VODW

30 september 2019 - Accountants-en adviesorganisatie EY heeft in het gebroken boekjaar 2018-2019 stabiele resultaten geboekt. EY Advisory was de grote stijger binnen het bedrijf, met name door de overname van adviesbureau VODW vorig jaar. Dat blijkt uit een analyse van Management & Consulting van de jaarcijfers van de firma, die afgelopen weekend het jaarverslag publiceerde.

Forse groei EY Advisory na overname VODWDoor Niels Vlot

EY realiseerde een omzet van 832 miljoen euro.  Het groeipercentage van de omzet bedraagt 5 procent, een van de hoogste percentages van de afgelopen jaren. Het kantoor zet daarmee de trend van vorige jaar voort, toen 6 procent omzetgroei geboekt werd. Het bedrijfsresultaat kwam uit op 152 miljoen euro, het resultaat na belastingen op 149 miljoen euro.

Specialisten in digitale transformatie

De grootste groei noteert EY Advisory, dat groeide met 16 procent van 127 naar 147 miljoen euro omzet. Het blijft daarmee qua grootte de derde divisie van het concern. Een belangrijke bijdrage aan de sterk toegenomen groei van de adviespraktijk is de overname van advieskantoor VODW. Dat bureau richtte zich op digitale diensten en ook onder de paraplu van EY blijft dat zo. Adviseurs gespecialiseerd in digitale transformatie, data science en innovatie werken verder onder de naam EY VODW. Mede door deze overname steeg ook het aantal consultants van 694 naar 879. CEO Coen Boogaart is dan ook uitermate tevreden met de versterking. “We hebben veel baat gehad bij de overname van consultancybedrijf VODW: onze service line Advisory beschikt nu over een grote groep specialisten in digitale transformatie. We hebben er nieuwe markten mee aangeboord en het heeft ons nieuwe klanten opgeleverd.”

  

Nieuwe digitale toepassingen

Ook EY Advisory gaat volop mee in de trend van de digitalisering. Zo is bijvoorbeeld het SAP Competence Center binnen de service line stevig gegroeid. Dit is in lijn met de plannen van EY om  ‘cliënten bij te staan bij de invulling van hun digitale agenda, die steeds belangrijker wordt voor hun business’, staat in het jaarverslag. De vraag vanuit de markt ziet EY dan ook sterk toenemen: ‘Cliënten tonen steeds meer interesse in de nieuwste toepassingen van digital analytics en predictive modelling.’

Vergrootglas

De grootste service line van EY, Assurance, draaide een gelijkaardige omzet in vergelijking met het boekjaar 2017-2018. De divisie Tax groeide met 5 procent naar 242 miljoen euro omzet en de kleinste afdeling, Transaction Advisory Services (TAS), realiseerde met 14 procent een stevige groei. De omzet bedroeg 75 miljoen euro. Topman Boogaart kijkt met vertrouwen naar de toekomst: “Ik ben positief gestemd. De laatste paar jaren lagen onze assurance-diensten – en daarmee in feite onze hele organisatie – onder een vergrootglas. Daar zijn we samen goed uitgekomen, ik zie een groeiende en sterke interne cohesie. We hebben goed naar onszelf gekeken, we hebben geleerd en we hebben onszelf verbeterd.”