Home / Nieuws / Algemeen / Overtuig met… Presentatietrainingen voor adviseurs
Nieuws

Overtuig met… Presentatietrainingen voor adviseurs

Overtuig met…  Presentatietrainingen voor adviseurs

18 februari 2019 - In samenwerking met de Ooa organiseert M&C dit voorjaar diverse cursussen voor adviseurs. Het trainingsaanbod is nu bekend en is gericht op de presentatievaardigheden van de consultant.

Overtuig met…  Presentatietrainingen voor adviseurs

‘If you can’t tell it, you can’t sell it!’ is een bekend motto. Vertellen is vaak niet het probleem. Niet zelden geldt dat wél voor de overtuigingskracht van een verhaal. Kennis van de juiste technieken zijn daarbij cruciaal.

Voor de consultant die zijn of haar verhaal sterker wil maken, biedt M&C, platform voor organisatieprofessionals in samenwerking met de OOA drie trainingen: Overtuig met schrijven, Overtuig met presenteren en: Overtuig met tekenen.

 

Overtuig met… schrijven, presenteren en tekenen 

Drie trainingen (maar eentje volgen kan ook)

De trainingen in de avonduren zijn voor adviseurs en interim-managers. OOA-leden krijgen 25% korting. De trainingen vullen elkaar aan, maar kunnen ook goed los van elkaar worden gevolgd. Deelnemers aan alle drie de trainingen krijgen een extra korting van 25%.

✔  Sneller en doeltreffender schrijven

✔  Presenteren aan de hand van een storyboard

✔  Tekenend overtuigen, een nieuwe wijze van zakelijk communiceren

✔  7 blauwe PE punten

 

- Overtuig met schrijven

Jouw betoog of artikel sneller en doeltreffender op papier
 

2, 9 en 16 april 2019, van 19.00 tot 22.00 uur

Hoe bereid je het schrijven van een artikel of boek voor? En hoe krijg je aandacht voor je betoog? In drie stappen leer je je lezers in te nemen voor jouw schriftelijk betoog. Je werkt toe naar een zelf gekozen eindproduct: een persbericht, artikel, rapport of misschien zelfs wel een hoofdstuk van je boek.

Module 1: Je verhaal organiseren

Schrijven begint bij de juiste voorbereiding. Eerst denk je na over het doel van je verhaal, over de lezers, en de boodschap die je wilt brengen. Hoe past het verhaal binnen jouw content formule? Door vantevoren een schema te maken van je betoog, krijg je het niet alleen sneller op papier, maar zal je boodschap ook  beter aankomen.

Module 2: Je verhaal schrijven

De tweede module staat in het teken van het schrijven, het omzetten van het schema naar je verhaal. Een creatief proces, dat eenvoudiger wordt naarmate je meer kennis hebt van de basisprincipes van het schrijven. Wat zijn de bouwstenen van een verhaal? Welke soorten argumentatie zijn er? Wat is de functie van een alinea? In deze module leer je hoe je tot een samenhangend betoog komt.

Module 3: Overtuigen met je verhaal

Om met jouw verhaal mensen in beweging brengen, is een praktische en planmatige aanpak vereist. In deze module krijg je handvatten aangereikt hoe je je verhaal het beste kunt ‘pluggen’ en de wereld in kunt sturen. Je leert de verschillende kanalen kennen, do’s en don’ts van de verschillende media, en je krijgt tips op maat hoe je de boodschap kunt vermarketen.

Docent

Marjolijn Voogel is als uitgever/content manager werkzaam voor onder meer Mediawerf, MTMediaGroep en Amsterdam University Press. Ze heeft jarenlange ervaring in het begeleiden van auteurs bij het schrijven van boeken en artikelen, en het opstellen van bladformules.

- Overtuig met presenteren

Beter presenteren met een storyboard en pakkende slides.

14, 21  en 28 mei 2019 van 19.00 tot 22.00 uur

Het geven van presentaties is dagelijkse kost voor veel mensen in organisaties. De juiste voorbereiding is daarbij essentieel. Je hebt immers maar één moment om het goed te doen… In drie stappen leer je hoe je een ijzersterk verhaal houdt: componeer je verhaal, maak pakkende slides en overtuig. Je eindproduct is een eigen presentatie. Tot 6 maanden na afloop van de training kun je bij ons terecht met al je vragen over je storyboard of je presentatie zelf.

Module 1: Je presentatie organiseren

Bij het voorbereiden van je presentatie is het voor velen lastig om grip te krijgen op de grote hoeveelheid gegevens en ideeën in je hoofd. De oplossing is dan om die ideeën te organiseren in een storyboard. Vervolgens onderbouw je je boodschap met heldere verhaallijnen. Zo beperk je de tijd die je aan je presentatie besteed en maak je die een stuk doeltreffender.

Module 2: Je presentatie omzetten in slides

De tweede module staat in het teken van het omzetten van je storyboard in slides. Je maakt kennis met de verschillende presentatie-programma’s en leert hoe je je verhaallijn naar een presentatiestructuur om kunt werken. Je krijgt tips hoe je je verhaal het beste kunt visualiseren en hoe je je slides simpel en overzichtelijk houdt.

Module 3: Overtuig met je presentatie

De laatste module staat in het teken van jou als presentator. Je leert hoe je je het beste kunt voorbereiden om je verhaal met flair en op een overtuigende manier voor het voetlicht kunt brengen. Hoe je jezelf kunt blijven en tegelijkertijd je rol speelt. En hoe je tot de optimale spanningsboog in je verhaal komt, en en je publiek op het puntje van zijn stoel laat zitten.

Docenten

Floris de Monchy is werkzaam als communicatietrainer en –adviseur en auteur van Een ijzersterk verhaal. Hij heeft duizenden managers, professionals en consultants geleerd hoe ze hun verhalen zó kunnen opzetten dat ze makkelijk te begrijpen zijn en zelfs het meest kritische publiek overtuigen. Hij werkt voor vele opdrachtgevers, waaronder KPN, PostNL, DCE Consultants en VODW Marketing.

Yolanda Bakker is partner bij De Monchy & Bakker en werkte als adviseur en interim-leidinggevende. In de afgelopen jaren begeleidde zij talloze mensen in grote en kleine organisaties naar succesvolle presentaties. Ze werkt voor onder andere TenneT, KPN, De Nederlandsche Bank, Meijburg & Co, Altran, Stichting MOVE, het Amsterdams Buurvrouwencontact en ABC-onderwijsadviseurs.

 

- Overtuig met tekenen

Dé nieuwe manier van zakelijk communiceren.

11 en 18 juni 2019 van 19.00 tot 22.00 uur

Mensen zijn visueel ingesteld. Visualiseren kan dan helpen, om ingewikkelde ideeën over te brengen. Je leert visualisaties te maken die prikkelen en overtuigen en visuele denk- en storytelling technieken toe te passen. Je werkt toe naar een eigen getekend beeldverhaal.

Module 1: Basisingrediënten van je beeldtaal

In de eerste module maak je – al tekenend – kennis met de basisingrediënten van het tekenen. Je leert om met eenvoudige vormen, lijnen en symbolen een eigen beeldtaal te ontwikkelen. Je verkent de mogelijkheden van tekenen en bouwt zo je creatieve zelfvertrouwen op. Aan het eind van de avond weet je hoe je abstracte ideeën omzet in beeld.

Module 2: Eigen ontwerp

Nu ga je aan de slag met het eigen onderwerp. Stapsgewijs breng je structuur aan,  en combineer je beelden tot een groter geheel. Aan het einde van de avond heb je een getekende versie van jouw eigen case. Denk aan een praatplaat, sketchnotes,  infographic, visiebord of routekaart. Je leert je tekening gemakkelijk digitaliseren en op een aantrekkelijke manier met anderen te delen.

Docent

Sanne Slopsema is trainer en visueel consultant bij De Monchy & Bakker. Ze helpt klanten met het maken van overtuigende verhalen waarin beeld en boodschap elkaar versterken. Eerder werkte ze als conceptontwikkelaar aan visuele verhalen in de vorm van presentaties, animaties en websites. Dat deed ze voor opdrachtgevers als De Friesland zorgverzekeraar, Allianz Global Assistance, Olympia uitzendbureau en het Trimbos Instituut.

 

Kosten

1. Overtuig met schrijven € 799 (OOA-prijs: € 599) 3 blauwe PE-punten

2. Overtuig met presenteren € 799 (OOA-prijs: € 599) 3 blauwe PE-punten

3. Overtuig met tekenen € 599 (OOA-prijs: € 449) 2 blauwe PE-punten

Afname van drie trainingen:€ 1.647 (OOA-prijs: € 1.235) 7 blauwe PE-punten

 

Vragen? M&C is een uitgave van Mediawerf Uitgevers, www.mediawerf.nl. Bel met Marjolijn Voogel 06-20604421 of e-mail naar marjolijn@mediawerf.nl.