• Mediawerf
  • Management & Consulting
  • Goed Bestuur & Toezicht
  • HMR
  • Knowly
Home / Nieuws / Algemeen / TWBA\Neboko begint consultancydochter
Nieuws

TWBA\Neboko begint consultancydochter

TWBA\Neboko begint consultancydochter

09 oktober 2019 - Reclamereus TWBA\Neboko start een eigen adviesonderneming. Daarmee zet het bureau de aanval in op adviesfirma’s die door overnames in de sector een groot gedeelte van de markt in handen kregen.

TWBA\Neboko begint consultancydochter

De adviestak van het reclamebureau heet New Growth Strategies, meldt het Financieele Dagblad. Er beginnen vooralsnog vijf tot zeven consultants die worden bijgestaan door Marc van Eck, de oprichter van het Amsterdamse merk- en strategieadvieskantoor Business Openers.

Creativiteit

De adviessector, met firma’s als Accenture, Deloitte, PwC en McKinsey, acquireerde eerst diverse digitale marketingbureaus, zoals het bureau Mobgen, en later ook creatieve reclamebureaus. Consultancybedrijven zijn dan ook een factor van belang in het reclamewereldje, iets dat TWBA\Neboko al langere tijd signaleerde, zegt directeur Rik Ledder. “Door de opkomst van techniek en data is de communicatie met klanten voor bedrijven heel erg veranderd. Die consultancy-bedrijven zitten al heel diep in de klant- en bedrijfsprocessen en zagen enorme kansen. Ze konden daar vrij makkelijk creativiteit aan toevoegen. Dan zit je aan onze kernactiviteiten.”

Digitaal

Enkele decennia geleden probeerden andere reclamebureaus, zoals FHV/BBDO en Y&R, al advies aan te gaan bieden. Dit werd geen succes, maar Ledder denkt dat de tijd er nu wel rijp voor is, omdat bedrijven voor digitaal interactie zoeken met hun klanten. “Dat vraagt om een ander soort dienstverlening. Wij zeggen niet dat we hetzelfde kunnen als Deloitte of PwC, maar verwachten met het consultancy-bureau wel significant te kunnen groeien. Of via de consultancy-kant, of via de creatieve kant.”