• Mediawerf
  • Management & Consulting
  • Goed Bestuur & Toezicht
  • HMR
  • Knowly
Home / Opleidingen / Gridd / Customer journey mapping en implementatie training
Opleiding

Customer journey mapping en implementatie training

In deze training breng je in kaart hoe jouw klanten in hun klantreis jouw product of dienst tegen komen en (zouden moeten) ervaren. Visualiseer de stappen en weet hoe en waar in de customer journey kansen liggen en je de klantbeleving kunt optimaliseren. Daarnaast leer hoe je deze kansen en inzichten vertaald naar acties zodat je kan in je organisatie aan de slag kan met de implementatie en daadwerkelijke verbetering van de customer experience.

Wat leer je in deze training?

Verbeter je product en inkomsten door een geweldige klantbeleving aan te bieden. In deze training ga je aan de slag met je eigen product of dienst en breng je je verschillende customer journeys voor je doelgroepen in kaart om zo in te kunnen spelen op kansen en hen een betere ervaring te geven.

Dagdeel 1 – Customer journey mapping

In een halve dag leer je de basistheorie rondom customer journeys, maar ga je vooral ook aan de slag met je eigen doelgroepen. Je gaat actief aan het werk en zal op een visuele manier in kaart brengen welke reis jouw klanten maken. Dit is geen training om bij achterover te leunen, maar om je handen uit je mouwen te steken zodat je weggaat met een resultaat dat je direct toe kunt passen.

Dagdeel 2 – Implementatie

Deze training gaat verder waar andere trainingen rondom customer journey mapping vaak stoppen. Het tweede dagdeel van deze training gaat namelijk over het implementeren van de customer journey in de organisatie. Je hebt nu in kaart gebracht wat je klant beleeft en ervaart, en natuurlijk ook hoe je hierop in kan spelen. In deze sessie gaan we in op wat dit dan betekent voor de ervaring die je je klant gaat bieden én hoe je dat intern organiseert en meetbaar maakt. Hoe zorg je ervoor dat je de customer journey levend houdt en het als organisatie gaat gebruiken? Ook daar leer je in dit tweede dagdeel meer over.

Na afloop van de workshop:

Leer je hoe je een customer journey in kaart brengt
Beschik je over je eigen customer journeys voor een verbeterde klantervaring
Weet je waar de mogelijke kansen liggen om de klantbeleving van je doelgroep te verbeteren
Ben je in staat door te vertalen wat de customer journey betekent voor de customer experience en de organisatie
Wordt het duidelijk hoe jij kan inspelen op de behoeften van de doelgroep én kan je inzichten vertalen naar acties om het te implementeren in je organisatie
Heb je bedacht hoe je succes gaat meten en evalueren
Kun je prioriteiten stellen voor activiteiten rondom het organiseren van de klantervaring, gebaseerd op klantbehoeften
Ben je geïnspireerd over hoe je de customer journey levend houdt in je organisatie en er op dagelijkse basis mee werkt

Voor wie is deze training bedoeld?

Deze training volg je als je je meer wilt verdiepen in hoe jouw doelgroep omgaat met jouw product of dienst, wat hun behoeften zijn en hoe je hierop in kan spelen. Dit is relevant voor marketing en communicatie doeleinden, maar eigenlijk voor iedereen die wil zorgen voor een optimale klantbeleving.

We kunnen ons ook voorstellen dat het waardevol is om met jouw afdeling of team deze training te volgen over jullie klanten, om daarbij met elkaar de discussie aan te gaan en gezamenlijk inzichten in kaart te brengen. Mail ons dan even om de mogelijkheden te bespreken.

Onze ervaring

Deze workshop is regelmatig gegeven met goede resultaten bij onze klanten. Wij hebben jarenlange ervaring met customer experience trajecten en digitale marketing. Recentelijk werd deze training ook gegeven als masterclass voor de trainees van Social Start.

Als opleider worden wij goed beoordeeld  op opleidingen website Springest.nl. Lees hier ook hoe deelnemers onze trainingen ervaren: www.springest.nl/gridd-consultancy#ervaringen.

Praktische informatie

De workshop bestaat uit twee dagdelen.
De investering is €599,- per persoon, exclusief BTW.
Na afloop ontvang je een certificaat van deelname.
De groep bestaat uit maximaal 12 personen.

Inschrijven?
Schrijf je in via onze website: https://www.gridd.nl/academy/customer-journey-training/ 

Waar en wanneer?

Deze training vindt regelmatig plaats. Andere data volgen of  zijn in overleg met deelnemers. Ook is het mogelijk om een training inhouse bij jouw organisatie te organiseren, dus neem vooral contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Om de training door te laten gaan zijn minimaal vijf deelnemers nodig. Je hoort daarom uiterlijk twee weken voor de trainingsdatum of de training doorgaat. Zo niet, dan vinden we daarvoor samen een oplossing. De voertaal van de training is Nederlands, tenzij er een Engelstalige deelnemer is en dan zal de training in het Engels gegeven worden.

Onze trainingen vinden plaats in Utrecht of Enschede. Beide locaties zijn goed bereikbaar met de auto en het openbaar vervoer.



Kosten
€599,-
Duur opleiding
2 dagen
Contactinformatie

Als je meer wilt weten over GriDD, ga dan naar onze website: www.gridd.nl
Als je meer wilt weten over onze andere trainingen, ga dan naar ons overzicht van trainingen: www.gridd.nl/training
Indien je vragen of opmerkingen hebt kun je ons altijd mailen of bellen op 053 48 00 499. 

Opleidings activiteit
  • 24-09-2020 - 01-10-2020 : Customer journey mapping en implementatie training