• Mediawerf
  • Management & Consulting
  • Goed Bestuur & Toezicht
  • HMR
  • Knowly
Home / Opleidingen / Gridd / Scenario planning workshop (online)
Opleiding

Scenario planning workshop (online)

De wereld is continue in verandering. Dit betekent dat wat je klanten willen ook altijd in beweging is. Klantonderzoek is essentieel om hier inzicht in te krijgen. Maar wat kun je nog meer doen? Kijk eens met aandacht naar de wereld en speculeer hoe deze eruit zou kunnen gaan zien in de verre of nabije toekomst. Hebben we dadelijk geen schermen meer maar is alles voice gestuurd? Hoe belangrijk is Artificial Intelligence (AI) voor onze systemen en manieren van werken? Hoe ziet de veranderende wereld eruit, wat betekent dat voor de klantbehoeften en hoe kun jij daar met jouw organisatie op voorbereid zijn zodat je concurrerend en relevant bent en blijft? Daar helpt deze workshop mee!

Is jouw organisatie klaar voor de toekomst?

Hoe krijg je grip op een veranderende wereld? Hoe zorg je ervoor dat je organisatie wendbaar is? Hoe zorg je ervoor dat je de concurrentie vooruit blijft? Hoe zorg je ervoor dat je relevant blijft? Welke toekomst scenarios zijn er en wat betekent dat voor de klantbehoeften? En hoe organiseren we die innovatieve customer experiences in onze organisatie?

Allemaal vragen waar die gesteld zouden moeten worden in een organisatie die de toekomst serieus neemt. Dit jaar heeft wel bewezen dat flexibiliteit en snel kunnen schakelen een groot goed is. In deze workshop benut je het collectieve brein van de mensen in je organisatie om ervoor te zorgen dat klaar bent voor de toekomst.

Waarom is het in kaart brengen van scenarios en klantbehoeften belangrijk?

- Om ervoor te zorgen dat toekomstige ontwikkelingen ontwikkelingen je niet (te veel) verrassen
- Om producten en dienstverlening vanuit een visie te bepalen, niet alleen als  ad-hoc fixes op basis van dagelijkse behoeften of brandjes blussen
- Om de concurrentie voor te blijven of voor voortbestaan te zorgen
- Om creativiteit te omarmen, kansen te zien en positiviteit te brengen

Wat doe je in deze sessie?

- Je vergroot het blikveld van je eigen organisatie, want de buitenwereld heeft veel invloed
- Je maakt een speculatieve toekomst expliciet en bedenkt daarmee behapbare scenarios
- Je probeert te voorspellen wat mogelijke klantbehoeften zijn
- Je brengt in kaart wat de gevolgen voor je customer dedicated organisatie zijn als je in (toekomstige)   klantbehoeften wil kunnen voorzien
- Je stelt prioriteiten

Voor wie is deze workshop bedoeld?

Jij wilt met je team of organisatie leiderschap tonen en zorgen dat je wendbaar bent voor toekomstige veranderingen die op je pad komen. Jij wilt van ad-hoc oplossingen graag duurzame successen maken. Jij ziet dat het belangrijk is om niet alleen vanuit trends in de markt te kijken, maar een slag te maken naar wat dat betekent voor wat jouw klanten nodig hebben van je organisatie. En dat door te redeneren naar wat er nodig is om intern ook deze veranderingen te organiseren. Jij wilt niet blijven hangen in praten en brainstormen, maar direct ook oplossingen doordenken en in kaart brengen om je klant betere van dienst te kunnen zijn én je organisatie concurrerend en relevant te houden.

Of je wilt juist intern dingen veranderen. De methode van deze sessie is ook heel geschikt om intern met teams tot een gezamenlijk beeld te komen van welke customer experiences je klanten verwachten en hoe je die samen kunt realiseren. Om er op die manier voor te zorgen dat jullie als team nog effectiever zijn en meer impact kunnen hebben op blije klanten en business impact.

Hoe ga je te werk?

Dit is een sessie die je samen met mensen uit je organisatie doet. Dit kan met een team, maar ook met mensen uit verschillende teams. Je bent actief bezig en gebruikt echt het collectieve brein van de experts in je organisatie. Het unieke van de methode is de manier om huidige klantbehoeften, research en ervaringen samen te nemen met wat je ziet gebeuren in de wereld en nieuwe behoeften die daarbij onstaan. Daarmee word je in de sessie erg geïnspireerd door elkaar, zonder de pragmatiek uit het ook te verliezen!

Inschrijven

Lees meer informatie of schrijf je in via onze website

Geheel online deel te nemen

Onze trainingen vinden momenteel geheel online plaats. Met behulp van mooie templates en werkvormen in het online whiteboard systeem Miro en het makkelijk spreken en zien van elkaar in Microsoft Teams gaan we (inter)actief, visueel en pragmatisch aan de slag. Neem vooral contact op voor meer informatie.

 



Kosten
op aanvraag
Duur opleiding
1 dag
Contactinformatie

Als je meer wilt weten over GriDD, ga dan naar onze website: www.gridd.nl
Als je meer wilt weten over onze andere trainingen, ga dan naar ons overzicht van trainingen: www.gridd.nl/training Indien je vragen of opmerkingen hebt kun je ons altijd mailen of bellen op 053 48 00 499. 

Opleidings activiteit
  • Datum nog niet bekend