• Mediawerf
  • Management & Consulting
  • Goed Bestuur & Toezicht
  • HMR
  • Knowly
Home / Tijdschrift / 2011 / nummer 1
nummer 1

12 Leo Witvliet over té opportunistische interim-managers
Eind vorig jaar hield interim-manager Leo Witvliet zijn oratie Bewust tussen beide(n)?! Hij pleit voor een duidelijk onderscheid tussen sourcing en interim-management.

16 Crowdsourcing voor consultants?
Kun je online sociaal netwerken gebruiken om kennis van grote groepen experts, zoals consultants, te vergaren? In de VS experimenteren bedrijven al ruim tien jaar met de mogelijkheden. Is deelname een goed idee?

20 Consument socialer dan consultant
Uit onderzoek bij adviesbureaus is gebleken dat ervaring met samenwerken versnipperd aanwezig is omdat interorganisatorische relaties op verschillende plekken worden gemanaged. Welke rol spelen sociale media?

28 Rankings van adviesbureaus rammelen
Wat de beste managementadviesbureaus zijn, moet blijken uit de vele rankings van adviesbureaus die jaarlijks in managementtijdschriften en -websites worden gepubliceerd. Een hoge notering is goed voor het imago. Tegelijkertijd worden de rankings vaak weggelachen, want hoe betrouwbaar zijn ze?

40 Is effectiviteit van adviseurs te meten?
Opmerkelijk feit: in de literatuur is bar weinig terug te vinden over de effectiviteit van adviseurs, terwijl de adviesmarkt de laatste twintig jaar enorm is gegroeid. Bjorn Walenberg ondervroeg organisatieadviseurs hierover.

32 MC Essay: ‘Als je kaas verdwijnt, ga dan mee’


36 Ieder Zijn Vak: De bedrijfsantropoloog: ‘Geen organisatie kan zonder bureaucratie’


44 Adviseurspraktijken: De spagaat van klantopvolgend werken



Lees dit tijdschrift via Knowly »    Neem nu een abonnement op Management & Consulting »