• Mediawerf
  • Management & Consulting
  • Goed Bestuur & Toezicht
  • HMR
  • Knowly
Home / Tijdschrift / 2013 / Nummer 6/13
Nummer 6/13

 

12 ‘Je moet hart hebben voor wat je verkoopt’ / Jacqueline Hoefnagels

Interview met Johan van den Arend Schmidt, sinds mei ceo van Capgemini Consulting Nederland. Daarvoor werkte hij vijftien jaar in het buitenland voor andere bedrijven. ‘Londen is veel multicultureler, wat dat betreft lopen we achter in Nederland.’

 

18 Thema: Internationaal - waar liggen de kansen?

 

20 Go south, young man / Ben Kuiken

Wie een flitsende carrière in de consultancy ambieert, kan maar beter het oude continent verlaten.

 

22 De wijde wereld in / Jorn Hövels

Nu de consultancymarkt in de Benelux op zijn gat ligt, boren dienstverleners exotische groeimarkten aan. De consultancymarkt in Afrika bijvoorbeeld, die vorig jaar met acht procent is gegroeid.

 

28 Hoe kan de Nederlandse adviessector overleven? / Frank Kwakman, Mario van Vliet en Meindert Flikkema

Er worden andere eisen aan adviesbureaus gesteld dan voor de crisis en dat leidt tot nieuwe marktposities. Wat moeten we doen om van waarde te blijven? Een aanzet tot een discussie.

 

36 Vijf dagen pretpark / Léon de Caluwé, Joost Kampen en Hans Vermaak

Verslag van Capitalism in Question, de conferentie van de Academy of Management in World Disney Land.

 

54 M&C Praktijk / Jeroen Spangers

De Ooa organiseert regelmatig praktische trainingen voor haar leden. Op verzoek van M&C legt Jeroen Sprangers zijn adviezen vast op papier.

 

58 Getrouwd met de vakinhoud / Siebren de Ringh

Opdrachten genereren is de levensader voor adviseurs. Toch zijn de meeste adviseurs daar niet goed in. Ze realiseren zich onvoldoende dat er ook zoiets is als een subjectief spel dat leidt tot gunning.


Lees dit tijdschrift via Knowly »    Neem nu een abonnement op Management & Consulting »